Paweł Deląg: myślę, że reżyser jest często dobrym aktorem

Po wielu latach grania w filmach i serialach polskich i zagranicznych, postanowił zająć się reżyserią. Pasjonuje się historią, nie dziwi zatem fakt, że właśnie wyreżyserował dokument fabularyzowany "Zrodzeni do szabli", którego akcja dzieje się w XVII wieku. Przygotowuje się także do produkcji Teatru Telewizji "Konstytucja 3 Maja".




Aktor nie tylko znany w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej. W swoim życiu grał role w produkcjach francuskich, niemieckich, amerykańskich, brytyjskich, rosyjskich i w wielu innych. Na antenie radiowej Jedynki Paweł Deląg powiedział, dlaczego, po wielu sukcesach filmowych w Polsce, zdecydował się na wyjazd za granicę . - Są pewne wektory, które pchają rozwój kariery w określonym kierunku i zmuszają w pewnym momencie do podjęcia pewnych działań. W moim przypadku była to bardzo prosta sprawa. Po 2004 roku nie było ciekawych propozycji filmowych w Polsce, takich mocnych, wyrazistych i zróżnicowanych - wyjaśnił.
Droga ku reżyserii
Paweł Deląg w rozmowie z Martyną Podolską zdradził, że chęć podjęcia nowego wyzywania w jego przypadku było kwestią dojrzałości - Byłem przez długie lata uczniem, uczyłem się i podpatrywałem. Miałem okazję pracowania z wieloma fantastycznymi reżyserami w Polsce, m.in. Andrzej Żuławski, Jerzy Kawalerowicz czy Krzysztof Lupa, który jest dla mnie mocną postacią, która uwrażliwiła moją wyobraźnię - mówił.
- Jak tylko spotykam reżysera, który chce ze mną współpracować to wymieniamy się doświadczeniami. Te uwagi i rozmowa dotycząca kształtu filmu z głównym aktorem gdzieś w jakiś sposób wpływa na charakter i na to jaki ten film jest. Te 70 filmów, które zrobiłem w tej chwili poza Polską otworzyło mi drogę do odwagi i myślenia o tym, że chce opowiadać pewne historie - wyjaśnił artysta.
W najbliższy wtorek (10.12) swoją premierę będzie miał film dokumentalny w reżyserii Pawła Deląga pt.: "Zrodzeni z szabli".
- Wydaje mi się, że jakby świadomość całego filmu, znajomość scenariusza może predysponować aktorów do tego, żeby stawali za kamerą. Myślę, że reżyser jest często dobrym aktorem - zaznacza gość audycji.
***
Paweł Deląg aktywnie wspiera polską kinematografię w projekcie "Polska Kulturalna" zapoznając młodych ludzi z mistrzami w tej dziedzinie.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Комментарии